Trwająca pandemia wywróciła świat do góry nogami. Ludzie boją się nowego wirusa. Ograniczają zatem wyjścia do restauracji, na zakupy, na imprezy. Rezygnują również z zaplanowanych wyjazdów, na czym bardzo cierpi branża turystyczna. Niektóre hotele i lokale do wynajęcia odnotowują masowe anulacje pobytów, co bardzo negatywnie przekłada się na ich wyniki finansowe. Jak poradzić sobie z trudną sytuacją?
Branża turystyczna a koronawirus
Prawda jest taka, że dla większości branż koronawirus jest ogromnym problemem. Gastronomia działa w ograniczonym zakresie, pozamykane są galerie, muzea, kina i teatry, odwołane zostały wszystkie wydarzenia a wstęp do większości atrakcji turystycznych jest niemożliwy. Nic zatem dziwnego, że ludzie stracili ochotę na to, aby wyjeżdżać na urlopy. Po pierwsze – zwiedzanie i korzystanie z atrakcji będzie utrudnione albo nawet uniemożliwione. Po drugie – boją się zarażenia. Jednak, o ile niechęć turystów jest całkowicie zrozumiała, to taka sytuacja dla osób, które zarabiają na najmie krótkoterminowym, jest bardzo trudna.
Masowe anulacje rezerwacji w Polsce
Masowe anulacje rezerwacji sprawiają, że właściciele hotelów oraz lokali zaczynają mieć poważne, a co gorsza, uzasadnione, obawy o przyszłość swoich biznesów. Skala problemu jest ogromna. Pod koniec marca do samej Gdyni przyjechać miało około 30 tysięcy osób. Większość z nich wybierała się na Mistrzostwa Świata w Półmaratonie, które w związku z koronawirusem, zostały przełożone na październik. Oczywiście poskutkowało to odwołaniem pobytów w wielu hotelach. A brak gości to brak pieniędzy. Takich sytuacji w całej Polsce jest mnóstwo.
Koronawirus a ceny najmu krótkoterminowego
Z związku z problemami, jakie się pojawiły oraz wizją braku zarobku, wiele hoteli postanowiło drastycznie obniżyć ceny. Ma to zachęcić turystów do rezerwacji noclegów w okazjonalnych cenach oraz stanowić rekompensatę za ograniczone możliwości podczas urlopu. Jednocześnie jakikolwiek ruch, jeżeli nawet nie przyniesie spektakularnych zarobków, to pozwoli gospodarzom utrzymać hotel bądź lokal do czasu, aż sytuacja nie ulegnie poprawie.
Jak uspokoić gości?
To jest naprawdę trudne. Wszechobecna panika jest nie do zatrzymania. Istnieje jednak kilka rzeczy, które każdy właściciel hotelu powinien robić, aby zapewnić bezpieczeństwo gościom – zarówno tym obecnym, jak i przyszłym. Przede wszystkim należy pamiętać o tym, aby każdy pokój był regularnie i porządnie sprzątany przy użyciu odpowiednich i skutecznych środków chemicznych. Dezynfekcja i utrzymanie czystości to absolutna podstawa. GIS wydał również zalecenia dla branży hotelarskiej, z którymi warto się zapoznać. O krokach, jakie podjąłeś w celu zabezpieczenia zdrowia i życia gości, powinieneś ich koniecznie poinformować, aby czuli się zadbani.
Sytuacja jest trudna na całym świecie. Wykaż się zrozumieniem dla swoich gości i nie namawiaj ich na siłę, aby przyjechali. Uszanuj to, że się boją. Mają do tego pełne prawo. Jeżeli ktoś chce zrezygnować z pobytu – nie denerwuj się. Spróbuj natomiast zaproponować inny termin przyjazdu albo znaleźć inne, korzystne dla obu stron rozwiązanie.
Dodaj komentarz