Jak przyciągnąć najemców podczas pandemii?

0 101

Epidemia koronawirusa silnie wpłynęła na popyt na rynku najmu. Dotyczy to przede wszystkim mieszkań przeznaczonych na najem krótkoterminowy, ale nie tylko. Zmniejszone zainteresowanie nieruchomościami skutkuje zwiększeniem liczby pustostanów, a tym samym większą konkurencją. Jak przyciągnąć najemców mimo pandemii?

Liczba pustostanów wzrosła dwukrotnie

W wyniku epidemii na rynku dostępnych jest dwukrotnie więcej mieszkań na wynajem niż w zeszłym roku. Największy problem mają właściciele nieruchomości wynajmowanych krótkoterminowo. Spadek popytu widoczny jest jednak również na rynku najmu długoterminowego. Wpływ na to ma przede prowadzenie zajęć na uczelniach wyższych w trybie zdalnym. W efekcie studenci w dużej mierze zrezygnowali z poszukiwań stancji w ośrodkach akademickich. Na rezygnacje z mieszkań wpłynęła również sytuacja gospodarcza, w tym rosnące bezrobocie czy zmniejszanie wynagrodzeń.

W efekcie na rynku najmu wzrosła konkurencja i co za tym idzie, konieczność lepszego zaprezentowania swojej oferty potencjalnym odbiorcom. Mieszkania na wynajem mogą poszukiwać np. osoby młode, które nie otrzymały kredytu.

Podstawa to dobry standard mieszkania

Rosnąca liczba pustostanów oznacza dostępność na rynku dużej liczby nieruchomości o podobnym standardzie. Aby wyróżnić swoją ofertę, warto zdecydować się na odświeżenie nieruchomości. W niektórych przypadkach wystarczająca może okazać się zmiana aranżacji, w innych konieczny może być remont. W każdej sytuacji warto zwrócić uwagę na spójność wystroju i komfort potencjalnych mieszkańców. Przytulności wnętrzom dodadzą drobne dodatki, takie jak poduszki, pledy czy grafiki na ścianach. Klimat w mieszkaniu zbuduje również modna obecnie roślinność. Wszystko to jest istotne nie tylko na etapie oglądania mieszkania przez osoby zainteresowane, ale już w momencie wystawiania zamieszczania zdjęć w ogłoszeniu.

Odbiór mieszkania na wynajem

fot. Yastremska/bigstockphoto.com

Ogłoszenie ma znaczenie

W obecnej sytuacji szczególnie ważny jest sposób zaprezentowania swojej oferty. Zwiększona ilość ogłoszeń powoduje, że najemcy już na etapie ich przeglądania podejmują decyzje, które lokale są warte ich szczególnej uwagi i kontaktu z wynajmującym.

Dobrze napisana oferta to ogłoszenie zawierające wszystkie niezbędne informacje – od metrażu, piętra, ilości pomieszczeń i ich rozkładu, jak i dokładnego opisania lokalizacji i jej największych atutów. Oprócz tego duże znaczenie mają zdjęcia. Najlepiej robić je w świetle dziennym, a obok statycznych obrazów dołączyć video, prezentujące wszystkie pomieszczenia.

Dotarcie do nowych grup najemców

Nawet najlepsze ogłoszenie nie wystarczy, jeśli nie dotrzemy do dużej liczby zainteresowanych. Warto publikować swoją ofertę w wielu miejscach – od stron ogłoszeniowych, po kanały społecznościowe, np. grupy na Facebooku. Im więcej ludzi zobaczy ogłoszenie, tym większa szansa na wynajęcie mieszkania.

Warto podkreślić, że najemcy w niepewnej sytuacji oczekują elastyczność. Z tego powodu dobrym wyjściem jest oferowanie możliwości wynajmu na krócej niż rok.

Podobne artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany *